Tekergő minták és csillogó színek: ezek az aktuális termékcsomagolási trendek
1. Illusztrált összetevők
Az idei egyik kedvenc trend a fényes, izgalmas mintákkal díszített csomagolás. Nemcsak azoknak a figyelmét kelti fel, akik meg akarják ismerni az összetevőket, hanem azt is azonnal tükrözi, az adott termék milyen ízű vagy fajtájú.
A trend a látványvilága már-már rajzfilmszerű, hogy visszahozza a gyermekkori emlékeket és egészséges energiát közvetítsen. Az összetevőket gyakran színfoltokkal vagy emblémákkal illusztrálják, hogy vonzóbbá és szórakoztatóbbá tegyék a csomagoláson lévő terméket.
2. Tapintható textúra
Az egyes márkák láthatóan kezdik felfedezni a tapintható textúrák előnyeit. A dombornyomás, a stancolás és a fóliás nyomtatás térnyerését tapasztaljuk, amelyek textúrát adnak a csomagolásnak. Az ilyen nyomtatási technikákat alkalmazó címkék és csomagolások emelik a termék vélt értékét, mivel nagyon igényesnek tűnnek és gyakran a csúcskategóriás márkákhoz kapcsolják őket. Egy különleges textúrájú csomag nemcsak a látást, hanem a többi érzékszervet is megszólítja.
3. Eksztatikus színek
A ragyogóbb, élénkebb színek felkeltik a figyelmet - ez ilyen egyszerű. Az eksztatikus színek szakítanak a formalitással, és azonnal felkeltik a vásárló figyelmét. Mivel merészek, erősen telítettek és élénkek, magabiztos benyomást keltenek. Csillogó reményt és játékosságot közvetítenek.
4. Körbefutó minták
A körbefutó minták szemet gyönyörködtető, széles vonalakkal keltik fel a kíváncsiságot, arra ösztönözve a vásárlókat, hogy vegyék kézbe a terméket. Ezek a látványelemek túlmutatnak a csomagolás megszokott hagyományain: szabadságvágyat tüköznek és szembemennek a normákkal.
A csomagolás minden oldalát lefedő, körbefutó minták felkeltik a figyelmünket, főleg az áruházi polcokon. Ennek a csomagolási trendnek a vonzereje a mintákkal való összhangban és a formatervezés gördülékeny természetében rejlik.
Galambos Dániel
4. Kézzel írt betűk
A csomagoláson lévő tipográfiát illetően egyre elterjedtebb a kézírásos szöveg: olyan, mintha valaki egyszerűen ráírná a termék nevét a dobozra. A látvány hétköznapi és személyes hatást kölcsönöz még a kifinomultabb márkáknak is, így sokak számára hitelesebb, otthonosabb és vonzóbb.