Skoda Rapid

Nagy és praktikus autó, ami keveset fogyaszt.
Skoda Rapid

A Skoda Rapid tipikus kompakt kategóriájú autó. Nagy és praktikus, és technikailag vannak korlátai. Sok kényelmi tulajdonságot nem ígérnek biztosra, de közülük több is ténylegesen megvan. Az újabb modelleknél már más a helyzet.

A Scala egy új autó, új lehetőségekkel. Többet nyújt, mint az elődje. Több helyet és több technikát. És egy hosszabb felárlistát. Felépítésében a VW kisautókhoz hasonlítható.

Nagy lábtér és csomagtartó

Igaz, hogy hosszabb és magasabb, mint egy VW Golf, de ilyen nagy lábtér és 467 liter csomagtér ritkán van egy ilyen középkategóriás kocsi esetén. A szélessége valamivel kisebb. A Scala változatot el lehet látni infotainment-rendszerrel.

A legdrágább változatban a műszerfalon van egy a műszerekhez és egy másik a zenére és a navigációra. A Skoda Scala kocsiban csak a legszükségesebb kapcsológombok vannak.
A burkolóanyagban sok a kemény műanyag. Az ára alacsony. Kellemes kiegyensúlyozás: az ülések kényelmesek a nagy sebesség esetén is, és nagyobb emberek is jól elférnek.

A Scala nem sportautó. Nem is kell annak lennie, mivel ez egy másféle modell. 1,6 literes diesel motorral működik. A tesztautó felhasználása 100 kilométerenként 4,5 és 5,5 liter között volt (hosszú távon gyors hajtással). Ha szükséges, vad vezetést is elbír. A hosszabb tengelytávolság jól stabilizálja az autót nagyobb sebesség esetén is, az erős futómű a legrosszabb úton is helytáll. Ha bizonyos utakon nagyobb súly nehezedik a kormányra, akkor a lengéscsillapító erősebben működik, a könnyebb kormányzásnál kevésbé működik a csillapítás. Így jól halad a városban, és rosszabb utakon is. A szigetelés azonban nem mindenütt tökéletes, így időnként a belső térben is jelen van a diesel.

A Skoda Scala sokféle lehetőséget kínál. A felárlistán az adaptív sebességtartó automatikától kezdve a slusszkulcs nélküli indítórendszerig sok minden van. A Golfnál olcsóbb, de azért elég drága. A teljesen felszerelt tesztautó közel 36 000 euró.

Értékelés

Utazási feltételek + + + -
Megbízható, kényelmes, teljes terhelés esetén kissé feszes a hátsó tengelyen.

Teljesítmény + + + -
1,6 liter turbódiesel motor, 115 lóerő (85 kW); Vmax: 201 km/h;
0–100 km/h: 10,3 sec (gyorsulás)

Üzemanyagfelhasználás + + + +
5,2 liter (WLTP-normál) 4,5 liter (tesztautó)

Ár + + + -
Legalább: 17 350 euró;
Tesztautó értéke: 35 760 euró.

Kapcsolódó cikkek

Ford Puma - Az év slágere?

Ford Puma

Mutatjuk, milyen.

Kötelező biztosítás díjszámoló - így azért egyszerűbb tájékozódni

Kötelező biztosítás díjszámoló - így azért egyszerűbb tájékozódni

Rutinos autótulajdonosként már szinte megszokásból fizetjük be minden évben a kötelező biztosítást, gyakran anélkül, hogy pontosan utánanéznénk, milyen ajánlatokkal kecsegtetnek a biztosítók.

Már nem az olcsóság a jelszó: emancipálódott a Dacia Sandero

Már nem az olcsóság a jelszó: emancipálódott a Sandero

Bármit lehet, de semmit sem muszáj: az új, harmadgenerációs Dacia kisautó elrugaszkodik a régi olcsó imázstól.