Már nem az olcsóság a jelszó: emancipálódott a Sandero
Kevés komfort, még kevesebb innováció és kísérletezési kedv: csak így lehetett tartani a 2 millió 700 ezer forintos árat. Ha másról nem, erről könnyedén felismerhettük a Sanderót. A legújabb generációval azonban megváltozott valami.
A modell 2008-as bevezetése óta először a Sandero az aktuális Renault-technikára alapul. Megkapta a CMF-B platformot, amit az anyacég a hasonlóképp bevezetett Clio-hoz használ. Ennek része a modern asszistencia-rendszer alappillére, az elektromos motor, valamint a korábbinál áramvonalasabb vonalvezetés.
Mindez már lehetővé teszi, hogy az autó holttérfigyelő rendszerrel és vészfékasszisztenciával is a birtokunkba kerülhessen. A Clio-hoz tartozó drága hibridmeghajtást ugyanakkor egyelőre nem vette át az új modell - ekkora pénzköltési hajlandóságot láthatóan még nem néznek ki a vásárlókból.
A platformváltás maga után vonta a korábbi, hidraulikusan működő szervókormány cseréjét is, amely helyett most már elektromosat találunk a Dacia-ban. Ez minimálisra csökkenti a fogyasztást, és tolatáskor is a segítségünkre van. Ezen felül a nyomkövető asszisztenciát is beszerelhetővé teszi, amely azonban autónkban egyelőre még nem tartozék. Mindent lehet, de semmit sem kötelező - ez lehetett a Dacia jelszava.
Megújult belső
A motorháztető alatt inkább csak részletek változtak meg. A gyártó 2019-ben aktualizálta a motorportfóliót, ennek során minden motort start-stop automatikával látott el. Az új Sandero alapmodellje 1 literes, háromhengeres benzinmotorral van felszerelve, amelynek teljesítménye 65 lóerő, és hatsebességű kézi váltó csatlakozik hozzá.
Ezt egy 90 lóerős, turbóbenzines változat követi, amely a kézi váltó mellett már automatával is elérhető. Az LPG-vel felszerelt, 100 lóerős verzió gáztank-kapacitása pedig 8 literről 40 literre bővült. Dízelmotor a kínálatban már nem szerepel.
A harmadik generációs Sandero optikailag modernebb és robusztusabb az elődjeinél. Szélessége 11 és fél centiméterrel növekedett, így autónk most már 1,85 méter. A fényszórók új fénygrafikát kaptak, laposabbak és egyúttal élesebb szöget zárnak be.
Az autó belső terét is jelentősen átdolgozták, hiszen eltűntek a 90-es éveket idéző szürke, kemény műanyagból készült elemek, amelyeket a vásárlók a márkától eddig megszokhattak. Az irányítópult elemei elterelik a tekintetünket a műanyag felületekről: a váltó doboza és a váltókar, valamint a szellőzőnyílások és a gombok is alumínium-optikával borított éleket kaptak.
A klímaberendezés gombjain kis kijelzők mutatják a hőmérsékletet. A lábtér mennyisége soha nem volt probléma, ám ez a modell az előzőnél még 4,2 centivel több helyet kínál, míg a csomagtartó kapacitása 328 literre növekedett. Összességében elmondhatjuk: a Dacia komolyabb küllemet kapott, amivel egészen más célcsoportot is bevonzhat, mint az olcsóság feltétlen híveit.
Még több autós hír az Autó hírek, Auto-live.hu és Milyenautot.hu portálon.
Galambos Dániel